Veb platforma Resursni centri u Republici Srbiji je rezultat zajedničkih napora Ministarstva prosvete, Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, UNICEF-a u Srbiji, uz podršku Evropske unije, na daljem unapređivanju inkluzivnog obrazovanja i dodatne obrazovne podrške deci i učenicima kojima je ona potrebna.
Poseban fokus stavljen je na inkluzivno obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju. Stoga ova platforma sadrži niz informacija o asistivnoj tehnologiji, koja za decu i učenike sa smetnjama u razvoju predstavlja izuzetno značajan alat za njihovo puno uključivanje u vaspitno obrazovni proces, učešće, kvalitetno učenje i školovanje u inkluzivnom okruženju u raznovrsnoj vršnjačkoj grupi. Platforma sadrži i informacije o resursnim centrima u Srbiji, kao značajnom mehanizmu podrške obrazovanju dece iz osetljivih grupa, posebno dece sa smetnjama u razvoju.
Platforma sadrži i niz korisnih materijala o inkluzivnom obrazovanju, dodatnoj obrazovnoj podršci deci i učenicima kojima je ona potrebna, asistivnoj tehnologiji, uslugama resursnog centra, i drugim temama od značaja za realizaciju inkluzivnog obrazovanja.
Platforma sadrži Katalog asistivne tehnologije , koji se redovno ažurira novim raspoloživim proizvodima. Pored Kataloga AT u Republici Srbiji, platforma sadrži i EASTIN katalog AT , koji zainteresovanim stranama, a posebno profesionalcima, može biti od pomoći za razmatranje novih rešenja za podršku inkluzivnom obrazovanju dece sa smetnjama u razvoju.
Poseban deo namenjen je resursnim centrima, sa bazom podataka o raspoloživosti AT i mogućnostima ustupanja učenicima. Resursni centri postaju biblioteke asistivne tehnologije i pravovremena razmena informacija o dostupnosti AT proizvoda omogućava da učenici kojima je AT potrebna blagovremeno dobiju najoptimalniji proizvod.
Veb platforma nastala je u okviru projekta „Unapređeni ravnopravni pristup i završavanje preduniverzitetskog obrazovanja za decu kojoj je potrebna dodatna obrazovna podrška – Učimo svi zajedno“, koji su u periodu od juna 2021. do decembra 2024. godine realizovali Ministarstvo prosvete i UNICEF, uz podršku Evropske unije.