Додатне напомене и решења за студију случаја – Марко:
Како би Маркове сензорне потребе могле да утичу на његову комуникацију? То је нешто са чиме би требало радити како би се обезбедио контекст за комуникацију. Важно је да свако ко ради са Марком, ко се игра са њим или га подучава, може да се са њим повеже, да разуме његове сензорне потребе и да их регулише. Сензорне активности могу да обезбеде контекст за игру и комуникацију.
Вероватно размишљате о томе да ли увести ниско или високотехнолошку ААК. Марко је кандидат за ПЕЦС, али ће га у почетној фази подучавати само захтевању. То би требало размотрити. Високотехнолошки ААК би омогућио увођење свих комуникативних функција. Говорни излаз могао би да буде мотиватор и он ће можда на крају имитирати друге.
Високотехнолошка ААК такође обезбеђује приступ тастатури што би могао бити корак напред у будућност с обзиром на то да Марко има неке вештине описмењавања. Размотрите разлике између ниско и високотехнолошке ААК, њихових предности и недостатака.
Разумевање је важно и на њему треба стално радити, али недостатак јасних доказа да Марко разуме појединачне речи не би требало да нас спречи у увођењу сложеног језичког система. Ако се одлучимо за високотехнолошку ААК Марку ће можда бити потребна додатна технологија за олакшавање приступа (кеyгард/тоуцхгард).
Потребно је да се додатно испита зашто мајка одбија да користи знакове код куће. Могла би се размотрити могућност пробног коришћења било ког система ААК како би се она подржала да га користи код куће и како би могла да донесе коначну одлуку. Проба би такође обезбедила прикупљање информација о вештинама и знањима школског особља.
Разумевање онога што Марко воли и ко су значајне особе у његовом животу је приоритет. Те информације се могу искористити за обезбеђивање подршке у учењу коришћења комуникационог помагала.