Dodatne napomene i rešenja za studiju slučaja – Marko:
Kako bi Markove senzorne potrebe mogle da utiču na njegovu komunikaciju? To je nešto sa čime bi trebalo raditi kako bi se obezbedio kontekst za komunikaciju. Važno je da svako ko radi sa Markom, ko se igra sa njim ili ga podučava, može da se sa njim poveže, da razume njegove senzorne potrebe i da ih reguliše. Senzorne aktivnosti mogu da obezbede kontekst za igru i komunikaciju.
Verovatno razmišljate o tome da li uvesti nisko ili visokotehnološku AAK. Marko je kandidat za PECS, ali će ga u početnoj fazi podučavati samo zahtevanju. To bi trebalo razmotriti. Visokotehnološki AAK bi omogućio uvođenje svih komunikativnih funkcija. Govorni izlaz mogao bi da bude motivator i on će možda na kraju imitirati druge.
Visokotehnološka AAK takođe obezbeđuje pristup tastaturi što bi mogao biti korak napred u budućnost s obzirom na to da Marko ima neke veštine opismenjavanja. Razmotrite razlike između nisko i visokotehnološke AAK, njihovih prednosti i nedostataka.
Razumevanje je važno i na njemu treba stalno raditi, ali nedostatak jasnih dokaza da Marko razume pojedinačne reči ne bi trebalo da nas spreči u uvođenju složenog jezičkog sistema. Ako se odlučimo za visokotehnološku AAK Marku će možda biti potrebna dodatna tehnologija za olakšavanje pristupa (keygard/touchgard).
Potrebno je da se dodatno ispita zašto majka odbija da koristi znakove kod kuće. Mogla bi se razmotriti mogućnost probnog korišćenja bilo kog sistema AAK kako bi se ona podržala da ga koristi kod kuće i kako bi mogla da donese konačnu odluku. Proba bi takođe obezbedila prikupljanje informacija o veštinama i znanjima školskog osoblja.
Razumevanje onoga što Marko voli i ko su značajne osobe u njegovom životu je prioritet. Te informacije se mogu iskoristiti za obezbeđivanje podrške u učenju korišćenja komunikacionog pomagala.