Коста је деветогодишње дете које има неразумљиив говор. Похађао је логопедски третман годинама, а терапеут је поставио дијагнозу Дечје апраксије говора (Цхилдхоод апраxиа оф спеецх). Неупућеним слушаоцима, Костин говор је 90% неразумљив. Терапеут за говор и језик проценио је Костино разумевање језика на граници нормале. Упркос његовом нивоу разумевања, Костин говор је ограничен на фразе од 1 до 2 речи.
Његова мајка недавно је пристала на упут за ААК процену. Пре тога, желела је да он унапреди свој говор.
У школи, Коста прати редован наставни план уз одређена прилагођавања. Има проблема са одговарањем на питања у учионици јер зна да га не разумеју. Такође има тешкоћа у интеракцији с вршњацима због свог говора. Његови наставници су забринути што га не разумеју када говори у учионици. Коста показује неке тешкоће у писмености, али покушава да пише речи. Обично правилно пише почетак речи. Наставник никада није радио са дететом које користи ААК, али жели да пронађе начине да подржи Косту у комуникацији.
Код куће, Коста воли да се игра на стандардном таблету од 10 инча. Сам може да пронађе своје омиљене апликације. Коста носи наочаре за даљину. Слух му је на нивоу очекиваном за његов узраст.
—————————————————————————————–
Промислите о следећем:
1. Које задатке потенцијални корисник ААК-а треба да обави? Упоредити са вршњацима.
2. Размислите о томе шта се заправо дешава у окружењу и каква су очекивања од особе која
ће користити ААК.
3. Шта очекујемо с језичког становишта? Очекујемо ли употребу појединачних речи или целих